Mar 12, 2012

Balik Kampung March!

Lama benar aku tak balik kampung. ada dekat sebulan lebih.. sibuk dengan urusan nak renovate rumah dan jugak sebab merayap ke Jawa Tengah.. balik kampung banyak urusan nak buat.. update blog pun dah jarang2.. so aku paksa diri untuk update supaya tade la blog ni kosong ajer..
sebenarnya banyak benda nak update tapi sekali lagi diulangi sebab tak sempat... hehehe


Aku berjaya frame-kan poster Transformer yg aku beli kat Jogja... frame kat Melaka sebab nak murah.. aku beli poster ni sebab kat sini payah and mahal nak dapat benda ni.. cadang nak letak kat bilik MSA..


Balik kampung, melawat kebun.. Alhamdulillah, lawatan kali ni takde gangguan haiwan perosak kat kebun ni.. pokok berjaya membesar... projek Pt Rahiban


siap pancang tapi belum tanam lagi.. musim hujan tanah becak sikit..
harap2 semuanya ok. Projek Pt Lapis Laman


Aku sempat melawat jambatan baru yang menghubungkan Pt Laman ke Kolam Air Pt Sulong.. sebelum ni nak cross kena naik sampan.. ingat lagi kenangan pendayung sampan En Diman.. dia berkhidmat lama dan setia sebagai pendayung membantu penduduk melintasi sungai ini satu ketika dulu..


Projek baru Masjid kampung aku.. siap masjid baru nanti bolehlah diguna bersama


Balik kampung sempat menghantar sepupu hantar tanda di majlis pertunangan di Pt Warijo..


Petang tadi pegi melawat rumah.. diorang tengah hack dapur dan buat wiring.


Keadaan rumah yg serabut.. targeted sebulan setengah nak siap sebab major renovation.


Ini adalah orang yang bertanggungjawab memecah rumah aku.. kalau ada masalah dia tokleh lari kemana2 sebab aku berjaya mengadaptasi gambar dia..


Adik beradik yg senantiasa hapenning membuat rumah kat kampung riuh rendah..

No comments: