Sep 4, 2009

It's Friday!

Hari ni aku rasa macam masa tu berlalu sangat cepat sekali. dah la pagi aku bangun lambat, 7.30 pg baru bertolak dari rumah.. macam superman aku pegi.. sampai ofis dengan mata yg bengkak aku sebab bangun lambat mula settlekan PO's yg melonggok atas meja.. biasalah takde pembantu.. kuli kat Decledi (pinjam ejaan dari si basket)..
Settle PO, aku uruskan pulak scrap powder 71.5 ton kat YCH.. dah gaya macam samseng pulak aku negotiate dgn buyer tu suruh amik...
Tghari aku balik umah.. tak kena pulak aku rasa nak balik rumah amik hardisk aku.. nak buat backup barang kat ofis..
Belah petang dah start sibuk.. balik dari umah ke ofis dah terlambat.. masuk dekat pukul 3 ptg.. terus masuk meeting SAP.. meeting yg aku rasa tak ada memberi kebaikan pada aku.. semua yg kat dalam meeting tu cuma tau nak cari kambing hitam untuk dikenakan.. terutamanya yg dah tua bangka dan lama sangat kerja kat Dutch Lady.. walaupun dah naik haji... perangai Masya-Allah!!
Habis meeting dekat pukul 4 lebih.. sebenarnya aku ada janji nak buat tele-conference dgn Mr Bas Becker - Procurement Category Manager di FrieslandCampina (Solvink) UK.. aku janji nak call dia pasal Dutch Lady nak beli lab equipment baru bernilai dekat setengah juta (call time kat UK = 10.00 pagi (CET) = 4.00ptg waktu Msia).. ada banyak benda aku nak tanya mamat di UK ni sebelum aku jumpa dengan Agent Varian Australia untuk negotiation (dah kerja Purchaser)... Dekat 45 min aku borak dan tanya itu dan ini.. aku respek betul kat mamat ni sebab sanggup tolong aku dan bagi info.. kekadang rasa macam dia hormatkan aku ni mengalahkan Director la pulak.. hehehe
Semenjak boss aku naik pangkat nih.. semua benda kena buat keputusan sendiri... rasa macam anak tiri pun ada.. uhuukksss....
lepas habis semua malas nak sambung buat kijer.. baik aku balik and pergi bazar ramadhan..



Inilah dia menatang yg aku dok cerita.. Varian 725 ES latest model (guna vista)berharga 400 ribu lebih duit M'sia..

No comments: