Oct 17, 2010

Bernas Treasure Hunt From KL-Cherating

Belum pun hilang penat aku balik dari backpackers dari Jakarta & Bandung minggu lepas, minggu ni aku ada tugasan untuk event Treasure Hunt from KL to Impiana Cherating..
Untuk tugasan ni aku telah join dgn Live! EMC Consultant untuk menganjurkan aktiviti untuk Syarikat Beras Nasional Berhad. Aku ni kira makan gaji dengan Live la (Aktiviti ni takde kena mengena dengan Dutch Lady - part time job aku).. and Live punya syarikat tu pun kawan lamer aku jugak..
Live telah dibayar utk organize event ni dan dah masuk tahun ke-3 pun pihak Live ikat kontrak dgn Bernas.. Utk event ni, kitaorang dah plan 2 bulan yg lalu.. and nasib baik success..
Jumlah kereta yg join, 55 bijik (peserta 226 org)! wallau wei!!! setengah mampus nak jaga..Tugas aku cukup senang jer..
1 Month Before Event - jadi Purchaser utk barang2 yg terlibat utk event ni ( salah satu sebab kenapa Live! employed aku.)
During event - jadi Marshall untuk 1st check point dan kawal traffic.. ( memang la senang tapi penat nak giler)..
After Event - sebelah malam kena tanda kertas soalan.. nasib baik contract cuma untuk 1st day.. second day free activity iaitu JJCM (jalan-Jalan Cari Makan!)

Event ni dianggap berjaya dan aku tgk org2 Bernas pun happy jer.. so next event with Live! mungkin bulan December.. TUUUNGGGUUU!!!!!


Uniform for Marshall


Pembantu Marshall - semua perbelanjaan ditanggung..


Registration @ 7.30AM


Flag Off dari Bernas punya GM


Salah satu task kena bergambar bersama Ribena - Sponsored dari GSK!


Kena tunjuk gaya yg paling unik.. kalau tak aku potong markah diorang!


M2 atau Marshall ke-2 utk 1st checkpoint @ Bentong.. En Mat Seli


Yg ni M1 atau Marshall 1.. encem tak? (sebenarnya dah berpeluh2 menunggu 55 bijik kereta untuk singgah kat sini..


Sebaharian dari 55 kereta di checkpoint 2 @ Temerloh.


Inilah ID pekerja yg bekerja dgn Live! EMC.. takde tag ni takde gaji kot..


Mee Kari yg aku rasa tersedap sekali pernah aku jumpa di Gambang R&R


Dinner bersama Bernas.. sungguh segan sebab dilayan seperti VIP (padahal aku bukan kakitangan Bernas pun)


Staff2 Bernas


Persembahan dari Farouk Warung Kita..


Selepas beberapa jam berendam di kolam.. inilah rupa sebenar anak aku..


Nice view @ 1st floor @ Impiana


Gambar family sebelum pulang ke kota


Masa ni takde org lalu lalang.. sebab tu diorang ni berani amik gambar kat tangga..


Sebelum balik.. gi singgah Kemaman.. my favourite aku kalau gi Terengganu mesti singgah tempat ni.. Sata dia sedap tak ingat..


Sampah .. separuh dah aku suruh tauke tu buang.. takut penuh meja..


Mee Calung.. sungguh sedap!


Kat Kuantan @ Tanjung Lumpur.. sebab tempat ni kuar kat Warung Kita Astro.. so aku singgah..


Karipap memacam ada.. sebijik 50 sen.. tapi sedap giler beb..


Fajar terbenam... baru nak sampai Gombak punya TOL..

2 comments:

selipa_oren said...

saye ade byk soalan nk tnye awk :

1. nape kampeni jasin tu name same mcm kampeni ronald kantong
2. nape misti hire awk sbb saye pon dpt nombo satu jugak mase treasure hunt dulu
3. nape awk letak gamba2 makanan berunsur mi & sata sedangkan treasure hunt tu utk bernas - beras

kalau jawapan ni awk jwb xbetul maka awk digugurkan dr jawatan marshal

Empayar Digital said...

1. Live bermaksud Langsung.. so Jasin mmg suka semuasecar langsung.. sebab tu masa menanda soalan dia bawk projector sampai bilik hotel.
2. Jasin pilih saya sbb dia mmg nak cari juara tp masa treasure hunt mesti dok belakang.. awk duduk depan sbb tu tak terpilih.
3. Kalau awk nak tau sila tekan butang merah!