Apr 11, 2011

Taklimat Program Susu Sekolah 1 Malaysia

Pepagi aku dah keluar menuju ke Melaka menuju ke SM Teknik Bukit Piatu bersama team aku untuk memberi taklimat bersama Kementerian Kesihatan Malaysia. Selain itu rombongan juga disertai Kementerian Pelajaran Melaka yang memberikan taklimat untuk Guru Besar seluruh Melaka. Program yang akan dilancarkan bermula april (sekarang la) merupakan sumbangan DL untuk pelajar2 miskin Penang, Wilayah, Selangor dan Melaka. Kontrak untuk negeri lain dapat kat company lain... so tak cover semua..
sampai kat Melaka pukul 10.00 pagi dan terus start.. seramai 231 orang Guru Besar datang untuk mendengar taklimat. bukan apa, kalau diorang tak datang, kang bila susu tu hantar ke sekolah, masing2 tak tau nak uruskan.. bkan senang nak berurusan dgn cikgu ni sebenarnya.. berbuih2 mulut nak menjawab soklan2 diorang.. tapi apa nak buat.. dah diamanahkan kat kitaorang so.. let gone je lah..
lepas taklimat dalam kul 1 ptg, terus gi cari Asam Pedas kat Bukit Katil..lepqs tu pusing melaka terus balik KL.. sebenarnya kerja ni takde kena mengena dgn kerja sebenar aku kat DL...tapi sebab tak cukup kaki nak cover dari utara sampai selatan so khidmat pun diperlukan.. takper.. aku pun tak kisah.. janji gaji bayar..
Esok mulalah aku masuk kerja dengan selambak projek yg tak settle2 lagi.. isshh tensionnya.. bila la aku buleh berhenti dan buat fulltime business.. dapat bela ayam pun bulehlah.. ngeh ngeh ngeh
















No comments: