Nov 10, 2011

Leadership Meeting at Istana Hotel







Wahh hari ni aku buleh balik awal.. meeting habis pukul 2.30pm dan aku terus balik rumah untuk tidur... budak2 kecik tuh takyah amik dulu so takde gangguan sangat..
Cerita pasal meeting, macam biasa cerita pasal untung syarikat, performance dan jugak target... but this time memang menarik sebab most of the target dapat dikejar dengan jayanya.. yang lebih menariknya, selain bonus, company nak bagi gula2 kat semua staff seramai 600++ sebagai penghargaan.. DL will giving away Ipad2 to everybody.. melompat2 la semua orang dalan meeting room tadi.. tak pernah umurnya company nak bagi sebelum ni.. paling kuat pun DVD player.. tapi this time really Alhamdulillah dan dibuktikan yang belanda ni memang tak kedekut (sebab bagi, kalau tak bagi jatuh kedekut jugak)..
Aku amat impress dengan speaker jemputan kali ni.. speaker kali ni merupakan pendaki gunung Everest... Khoo Siew Chiow.. cara dia mula cerita dari mula sampai habis memang respect giler aku dibuatnya. Bukan sahaja mendaki, tapi naik basikal dari Singapore ke China.. kalau aku naik basikal, dari KL sampai sentul pun dah semput..lepas tu dia ni buleh pegi Antartika, Artik, berenang Selat Melaka. Berikut merupakan kejayaan beliau..

1998 - Mt Everest

1990 - South Pole

2000 & Summits

2001 - Shishapangma without oxygen

2002 – North Pole

2003 – Cycling Singapore-Beijing

2004 – Swimming Straits of Malacca

2005 – World’s Longest Scuba Dive

2006 – Mt Everest

2007 – World’s Longest Journey on Skates

No comments: