May 2, 2012

Teringat Dulu-Dulu

Malam ni aku layan lagu sambil surfing internet.. sambil dengar lagu aku cari lirik online untuk lagu yang aku dengar.. senang jer and aku rasa tak payah ajar korang macamana nak google lirik peberet korang..
Aku teringat macamana zaman aku sekolah dulu.. dulu nak cari lirik bukan macam sekarang.. mana ada internet.. rumah aku dulu bukan ada TV pun.. cuma ada radio atas ikhsan kak aku belikan.. bila dengar lagu and nak hafal satu lagu, kena salin lirik sendiri.. itu pun bila dengar lain, lain pulak yang ditulis..



Dulu kalau ada lagu sedap, terus rakam dengan kaset kosong.. bila dah dapat lagu tu, play kat radio kaset.. dengar lirik sebaris terus pause.. salin.. sampai la habis lagu tuh..
lepas tu pasang lagu tu pasang earphone and melalak sambil tengok lirik yang aku salin tadi.. suara kuat sangat takde lah kuat tapi jiran 3-4 buah rumah buleh dengar..
lepas tu mak mesti membebel sebab aku tak kira siang malam melalak.. abis nak buat macamana, selain melepak kat simpang, inilah kerja aku untuk menghilangkan boring.. masa tu umur dalam 13-14 tahun.. yelah masa tu mana ada karaoke set.. kalau ada pun aku tak mampu..
kesian akukan.. tapi aku cukup menghargai saat tu.. ohhh sadis jugak...



Budak zaman sekarang takyah susah2, karaoke dah ada dan banyak plak hiburan lain.. tapi pengalaman dan kehidupan masa dulu-dululah yang membuat kita kita jadi lagi matang meniti usia.. sekarang takdelah nak melalak lagi... tapi sesekali ada jugak kalau dalam bilik air atau dalam kereta kalau tengah jem. volume audio kereta tu kalau drive sorang mesti 14 punyelah.. kekadang kena sound jugak dengan bini aku... abih nak buat macamana, takde niat nak jadi penyanyi tapi bakat melalak sumbang tuh memang dah ada..

Charly ST12 feat. Regina – Kamu Memang Benar



aku terlelap jauh
masih di sini tanpamu
tak ada terang lagi
masih di sini tanpamu

ku juga semakin jauh
masih di sini tanpamu
ku harap kau pun tahu
tersiksa aku tanpamu

tlah ku coba tuk bisa melupakanmu
merasakan hatiku
sungguh memang begitu berat batinku
melupakan dirimu

* kamu memang benar
tak akan ada yang lain
cinta sepertimu tak ku dapat lagi

** kamu memang benar
tak bahagiaku dengan yang lain
cinta sepertimu tak ku dapat lagi

repeat *, **
repeat *, **

cinta sepertimu tak ku dapat lagi

No comments: