Jul 2, 2009

Kenapa suka cakap "Tunggu sekejap"





Gambar Hiasan - Ilustrasi semata-mata


Hari ni aku terasa nak makan asam pedas kepala ikan manyung betina kat Restoran Mak Usu kat TSG. aku dah buleh agak mesti lamer nak kena tunggu. Asam pedas kat sini memang da best jugak sebab kalau kita beli belah malam, dia akan masak khas as per order punya..
Selalunya aku makan kepala ikan semilang (bukan ikan sepuluh atau ikan sebelas) tapi kali nih aku nak makan ikan manyung pulak..sampai dalam pukul 8.15pm aku terus order. dgn nasik putih satu..aku layan cerita The Fugitive kat astro kat situ.. best jugak lah.. org pun tak berapa nak ramai sangat.. lepas setengah jam, kakak tukang masak tu datang kat aku terus cakap "tunggu sekejap ye dik!" aku ok jer.. tapi dekat pukul semilan barulah aku dapat order aku..
persoalan minggu ini, kenapa org kite nih suka cakap "tunggu sekejap" padahal kekadang jadi lamer jugak.. mungkin dah jadi kebiasaan.. aku lebih prefer kalau kakak tu cakap kat aku "tunggu lagi 15 minit lagi.. anda akan dilayan sebentar lagi" atau pun " tunggu lame sikit ye dik!" barulah ada kelainan sikit..
balik rumah aku terus makan sebab memang kelaparanlah.. bini aku macam biasa dgn menunya bubur nasi perisa ayam cap Zaki Tomyam..

1 comment:

傻鱼 said...

hahha.. dapat cari ur blog o..

ho ho.. dalam hokkien, tunggu sekejap = "tan chi geh kia" = tunggu satu anak = 9 bulan..

wakaka..

saulin