Oct 31, 2009

Projek Leman 31

I and my brother has started the "Projek Leman 31" (why I called it that way? I will explain later) .. kebelakangan ni sibuk sikit. balik rumah, jaga anak / layan anak dulu and at least kena luangkan masa 1-2 jam untuk update dan buat perancangan project ni.. tapi yg tak bestnya kekadang termiss jugak sebab mengantuk aka penat dah malas.. disiplin tak berapa kuat..

Idea asal datang dari my brother dan sekarang aku dan dia akan share untuk usahakan projek ni sampai jadi.. kalau dah jadi takyahla aku kerja sampai pencen..
Actually Projek Leman 31 aku sesajer letak nama dia that way sebab dekat2 dgn bunyi Lemon and ada bersangkut paut dengan penanaman buah seedless lime kat kg.. pasal kelapa sawit aku dah takyah nak pikir lagi dah.. now I'm really focus sebab projek ni projek 3 dalam 1.. sebab tu jadi Leman 31.
Projek 1 - Tanam 3.5 ekar = 450 pokok limau tanpa biji kat tanah aku kat Johor.. jangka masa projek sampai menghasilkan buah dalam 1.5 tahun.. and will gets income yg buleh tahan jugak..

Projek 2 - Projek ni paling leceh sikit.. Adsense punya projek.. aku kena belajar camaner nak guna hypervre, buat analysis, generate web, blog dan Projek penanaman lime ada kena mengena dalam projek no 2 nih (marketing and jadi broker benih.. enhance projek)
Aku dah banyak masuk MLM and internet invesment tapi tak pernah jadi.. pastu bila ada org offer aku pun kebal jugak lah tak nak masuk..
Tapi bila my brother offer and sebab dia dah prove yg dia dapat income, why not aku try.. no harm lah.. cuma kena rajin jer..

Projek 3 - Ads Directory - konsep free advertisement untuk bidang pertanian sahaja..yg ni belum jumpa programmer lagi, leceh jugak sebab kena kuar duit belanja.. hosting takyah pikir dah sbb dah ada, programmer for designing dsb.. pasal income belum kira sebab nak bagi free kat org for 1 year.. after that barulah bayar..


P/s Atas sebab2 tertentu aku terpaksa buang semua link ke blog adsense... dah kena warning dgn tuan pengerusi..

No comments: