Jan 5, 2010

Tahun Baru 2010


Ini adalah budak yang baru tarik wayar streamyx dan jatuhkan lap top aku dari atas meja terus direct ke atas lantai.. nasib baik tak bersepai.. cuma berlaku kerosakkan kecil pada wireless mouse usb and hasilnya aku terpaksa pakai mouse optical yg terhegeh2 bila nak klik.. patutkah aku menghukum budak ni berdiri di atas meja selama 4 jam setengah sedangkan dia belum pandai berjalan.. ya Allah.. macam nak gugur jantung aku bila tengok semua ni.. nasib baik budak.. kalau tak dah lama aku bertukar jadi harimau jadian malam ni..


Wajah Kepenatan

Dah lamer tak update blog.. sibuk sikit.. baru balik bercuti pastu dengan campur demam. jadi nak update blog macam ala-ala malas gituh.. Tahun baru ni aku takde azam baru pun.. kalau ada pun aku simpan dalam poket seluar sebelah kiri jer.. takut tak tak tercapai pulak.. lagi pun azam aku bukan untuk tahun nih.. tapi for next 3 years lah.. kira mini Kpi dari wife aku..
Hari ni merupakan hari pertama aku kerja.. cuti 4 hari.. macam blur pun ada jugak.. start ajer kerja dah melambak quotation atas meja nak kena evaluate.. pasti berderet email nak kena baca.. tengok sumanya aku rasa lagi jadi Tuesday blues la pulak.. so langkah pertama kena susun semua jadual kerja aku.. ikut priority la.. yang dulu and critical kena didulukan..
Baru buat kerja setengah jalan.. ada meeting pulak.. dgn manpower agency.. cis.. tertangguh and dah curik masa aku dekat sejam.. bila nak siap kerja.. bila lunch time aku makan pun tokleh nak berborak sangat.. kepala pikir macam2.. Boss pulak MC hari ni.. kena demam selsema..
Belah malam.. (tadi la kiranya) aku kuar dalam kul 8 jumpa kawan.. melepak sekejap and lepas tu balik rumah untuk berblog..


Tak sabar nak kesekolah.. pepagi dah bangun...


Sebelum kesekolah.. mesti menyakat adik dulu.. kalau tak tak sempurna hidup untuk hari ni..

Hari ni jugak merupakan hari kedua ashraff ke sekolah Taski.. hehehe kira sekolah la.. yang amat membanggakan aku dia dah kenal nombor,huruf and tau mengeja dlm usianya 5 tahun (start sekolah umur 4.5 tahun).... Hari ni yang paling terbaru, dia dah pandai menyebut nombor dalam bahasa english bila ibunya test nombor pada dia.. Thanks tu cikgu Aniza.. tak sia2 aku sambung sekolah kat sini untuk tahun ni..
Rasanya dah lama sangat aku bercuti dari buat kerja2 kat internet.. malas punya pasal.. malas nak update blog.. malas nak sambung project website chip (esok aku start balik sbb deadline hujung bulan ni.. kalau tak aku tak dapat duit) malas nak sambung setting pada BPD (minggu depan lepas balik dari kg baru sambung balik).. minggu ni aku nak rehat dari buat semua benda nih.. siang aku kelam kelibut buat kijer.. so malam aku nak rehat.. taknak kusutkan kepala aku..
Hujung minggu ni nak balik kg.. nak tengok progress tanaman nenas.. menurut kata puan yg di pertua Hajah.. tanaman dah siap suku kawasan.. jangan tukang tanam tu mintak duit lagi sudah la.. duit dah banyak habis gi berlibur di P*R*S-V*N-J*V*.. hehehe
So untuk kali ini.. ini aje update yang aku mampu buat.. start esok tokleh malas2.. dah lama sangat aku rehat dan tiba masanya untuk bekerja semula di waktu malam bulan mengambang.. masih belum terlewat, "Selamat Ulang Tahun Baru 2010"

PESANAN PENTING
Kepada pembaca blog nih (terutamanya bebudak Ofis..) tolong baca blog ni dan janganlah sebarkan apa yang dah aku tulis kat sini pada mereka2 yang tak pernah tau pasal kewujudan true colors.. bukan apa, ada unsur2 sensitiviti yang akan buleh menjadi issue kepada sesiapa pun yang tak pernah pun mengunjungi true colors.. saya merayu dan percayakan anda semua. Harap maklum..

1 comment:

Panglima Khalid Al-Walid said...

Maklum diterima al maklum ajelah...