Feb 2, 2010

Why I choose Blackberry Bold 9700




The blackberry is pretty much a niche market. Originally designed for the business user it has begun to make it's way to the Consumer market.
Blackberry devices will handle up to 10 different email accounts sent directly to your handheld device in real time using push pull technology. This means that you do not have to log in to your email account to check your email.
Blackberry devices have a much higher security protocol than other data devices like windows mobile.
When it comes to email and browsing on the internet, Blackberry devices can use MUCH less data than a Windows Mobile device. A Blackberry does this by stripping down the useless information like colour, font, pictures etc. This is an option that you can turn on or off. This can save a lot of money in data charges.
Blackberry devices can utilize what is called a BES. Business Enterprise Server - amazing service if you are in a business environment. This allows real time adjustments to contacts, memos, calender, appointments etc, from your Blackberry to your Desktop or Laptop and vice versa. You don't need to physically sync your device. It is all done wirelessly.
There is more but I think that I have said enough

Special Notes :
Walaupun apa yg aku katakan ni macam takde kaitan dengan post aku.. aku nak meluahkan rasa kekesalan pada sikap sesetengah melayu..and antaranya kengkawan aku sendiri..
Tolonglah buang sifat dan hasad atau dalam kata lain yg lebih sopan lagi tu sikap Jaki...
Tak buleh tengok org lain senang sikit maka ada sifat2 negatif yg akan kuar cthnya : kenapa dia lebih dari aku?.. alwayz negatif. Kalau kita buat sesuatuyg baik.. org yg jaki ni biasanya akan cari kelemahan sampai dia rasa ada kelemahan yg dia nampak pada kita.. baru puas hati dia... kalau sifat2 macam ni ada lagi kat org melayu... memang sampai bila2 susah nak maju. semua yg org buat tak kena pada dia... (melayu Jaki) aku bukan bencikan melayu tapi aku bencikan sifat negatif org melayu.. kerja selalu nak berkira.. tak ikhlas buat kerja.kerja mengharapkan balasan.. semua tu sikap negatif.. Aku bukan dari golongan org berjaya. tapi aku dengar kata dari org dan berjaya bukak minda aku.kita sama2 belajar dari sikap org2 cina. org cina kurang sikap jaki nih... tapi aku dah rasa hasilnya kalau kita buang semua sikap negatif tu dan kerja kita diberkati satu hari kita akan dapat reward jugak dari Allah.. walaupun bukan dari wang atau ringgit.. I noticed that!..buang rasa dengki dgn org.Kalau org lebih dari kita itu rezei dia.. janji dia jgn ganggu hidup kita sudahla.... . kalau kita nak maju,fikiran kita kena maju jugak.. tolong buang sikap hasad dan jaki..contohnya baru terjadi dgn blackberry aku nih.. jadi paham2 lah sendiri..
Tapi satu jer aku susah nak buang sikap buruk aku.. iaitu kalau org jaki dgn aku.. aku lagilah cuba nak cari jalan bg dia jaki lagi.. hehehe baru padan muka dia makan hati..

P/s : Nasib baik aku dikurniakan dengan isteri yg bukan jenis Jaki... Al-hamdulillah.. sayang isteri aku..

4 comments:

selipa_oren said...

basket, saye tau la awk org jawa..tlg jgn mengate org melayu

Empayar Digital said...

baiklah.. maafkan ketelanjuran saya..

naftalena said...

Ikilah seng aku pak nyilih ki..hempon baru wong sugeh...!

Panglima Khalid Al-Walid said...

Dalam dunia yang serba indah dan nampak cantik ni sebenarnya kita berisiko berhadapan dengan sifat semulajadi manusia yang suka kepada sifat-sifat mulia pada syaitan.Hasad,dengki dan khianat adalah asam garam dalam dunia yang sementara..akhirat nanti mkita tak jumpa lagi sifat keji dimata Allah...balasan pula akan diraih akibat ketelanjuran kita semasa didunia..oleh itu hiasilah peribadi dengan amal maarof dan nahi mungkar agar sesalan tidak singgah diakhirat kelak..
Petikan kata-kata ZAABA...