Jul 13, 2010

Diary Syaaban Saifuddin - Selasa

Hari ni sibuk... pagi baru nak buat kerja sikit..dah ada meeting kat Marketing, pasal project CRM.. budget RM100K je so aku kena join the negotiation with supplier after the presentation..
meeting punyer meeting, tgk jam dah pukul 12 tghari.. terpaksa cari makan yg dekat2 jer.. hari ni menu mee rebus jer.. tak lalu nak makan nasik..
lepas makan kul 215pm.. masuk meeting lagi.. pasal Turbo compressor UMW yg baru dibeli tapi tokleh pakai lagi sbb ada accessories yg nak kena beli.. harga RM150K.. projek ni bukan bawah tangan aku.. tapi dari tahun lepas lepas tu ada masalah... dan sekarang aku kena take over sebab org lamer dah berhenti.. so berbuaih mulut aku dah pening jugak nak memahamkan pasal technical thing utk benda UMW nih.. tapi ok gak.. lamer aku paham jugak..
habis meeting.. masuk meeting lagi pukul 3pm lebih.. pasal contract access door kat production.. tengah meeting tetiba warehouse exec iaitu tuan Hj call aku.. ada Hoist (lift angkat barang) jatuh dari tingkat UHT plant.. 8 meter beb.. tinggi giler.. kedegang jatuh ke bawah.. semua sebab wire rope dah putus.. kalau ada org kat bawah sure mati punyer...
aku terus bergegas ketempat kejadian sebab nak arrange contractor datang check.. mesti dia akan di tiyau(bahasa cine) sebab preventive maintenance tak buat betul2..

Ini adalah gambar selepas jatuh ke bawah..


Hoist yg terputus talinyer..

sementara menunggu aku gi pulak kat kawasan pembuangan besi buruk sebab nak tengok tangki nitrogen dan racking lama untuk di jual... hai sapa la yg akan jadi mangsa aku untuk dipaksa beli benda ni... buyer ada ramai tapi semua nak beli murah2.. tu yg benda tu melonggok dan terpacak kat situ tak terjual2.. since bekas pemain belanda AVB Van Persie dah arahkan aku jual.. maka lebih baik aku cepat2 sebab dia mintak tolong dengan muka yg senyum dan aku takut dia tanya lagi... hi penat sungguh hari ni.. penat sebab banyak berjalan.. kalau di kira mungkin aku dah berjalan sampai Bukit Kayu Hitam (ye latuh)..

Diary esok.. setengahari kena kuar gi visit buyer (scrap powder) punyer factory kat subang 2 dan juga sg Buloh.. tak tau balik pukul berpa.. masalahnyer.. bila la aku nak menjenguk quotation yg melambak2 dan mintak utk di evaluate.. org cuma tau nak barang cepat jer.. dia tak tau aku buat kerja sorang2 dan bukannyer 13 org.. oklah.. sekian sajer luahan perasaan utk hari ini.. aku kena pegang pada prinsip kerja kena ikhlas.. tak puas hati memang ada tp tokleh lebih2 sangat dan insyaallah tuhan akan bagi reward jugak pada kita kalau kita ikhlas..

P/s
Aku harap buleh close one deal sbb tadi ada trader dari Iran mintak aku quote rege stevia sugar dan sevia seed.. dia nak jual kat Iran.. aku nak kena meeting dgn Dr Irfan owner Stevia Sugar tu dulu tentangharga dan penghantarannyer macamana.. mudah2an sangkut la hendaknyer..

No comments: