Nov 15, 2009

Layang2 tak terputus tali (Tersangkut Pokok)

Dah lama aku tak berbelog pasal diri dan family aku.. takde yang menarik pun.. lagi satu aku malas dan sibuk dengan adsense.. pendapatan pun tak berapa ok sangat sebenarnya.. setakat 2 minggu ni baru sikit jer.. takperlah.. baru permulaan.. nak senang bukannya senang..

Hari ni Ahad 14/11/09 aku pegi ke Taman wawasan kepong.. taman yang penuh dgn org yg main lelayang.. aku pun dah lama tak main layang2.. sebab anak nak aku tolong mainkan ajer.. kopak jugak la RM13 beli layang2 BEN 10..
mula2 memanglah seronok. masa nak naik.. bila takde angin terus menjunam tersangkut kat pokok.. marah dan geram punyer pasal. aku tinggalkan ajer.. lain kali kalau aku datang lagi aku beli lagi.. hehehe..
Yg nak di jadikan ceritanya nih.. setelah dekat 20 tahun lebih aku tak main.. aku rasa feel keseronokannya tuh.. yelah dulu masa kecik aku main.. buat sendiri lagi.. sekarang dah ada kemudahan main beli jer..
Dulu kalau nak main kena meredah bawah pokok buluh.. dekat gatal satu badan dan terluka jari masa meraut buluh tuh satu hal.. pas tu tangan akan melepuh jugak msa nak melekatkan layang2 dgn badan plastik dia.. yelah.. nak lekatkan plastik tu kena gunakan dawai yg dipanaskan .. salah letak kena jari..
kalau dekat sejam buat tak naik lagilah sakit hati.. kena letak ekor atau anting2 lagi.. seronok and feel tokleh nak kata.. sebab buat sendiri..


Kedai layang2.. kalau dipukul angin mungkin akan terbang dengan tuan kedai dia sekali.. (sumber gambar dari internet)


Dulu ini adalah pemandangan biasa kat sini.. tapi sekarang dah takde lagi.. MPS dah kacau so diorang jual layang2 pun sorok2 dekat but kereta.. dah tak best dah..


Layang2 dragon / Naga.. nak buat susah nih.. kalau jadi pun belum tau buleh naik..


Ini bukan layang2 tapi gambar pulau layang2 kat sabah.. takde kena mengena dengan cerita diatas.. sekadar hiburan semata2..

No comments: