Dec 16, 2009

Year End


Hari ni aku tak banyak benda yang aku kena source kat opis.. maklumlah dah hujung tahun.. mood kerja pun dah berubah sikit.. dok asyik memikirkan cuti jer.. esok ada sehari lagi aku kerja and pstu 3 hari akan aku habiskan untuk tidur dan berjalan2 menghabiskan masa dgn kuarga aku..
dalam bulan 12 ni aku betul2 menunggu2 3 benda yg aku rasa tak sabar sangat bila nak sampai masanya.. pertama application aku dgn Public Bank..(bukan loan tau) kedua menunggu pulak kereta baru bila nak kuar..(semua benda dah settle including DP and aggreement) dan ketiganya aku akan flight abroad by end of this year.. berbalik pada semangat, benda2 nilah yang buat aku tertunggu2 bila la agaknya,,, 2 minggu lagi nunggu macam 2 tahun rasanya..
Biasalah kalau dah hujung tahun productiviti akan mula turun sebab dan pulun untuk KPi.. nasib baik semunya dah archive and I'm going to get my contractual bonus by this coming 24 Dec.. tentang perfrmance pulak aku tak berani jamin.. untuk warga DL jangan mimpikan performance bonus yang tinggi untuk Feb 2010 memandangkan kompeni punyer KPi dah banyak masuk ke longkang dan diserang oleh weevil.. hahaha.. bulan feb 2010 kalau dapat lagi setengah bulan pun dah kira bagus.. better than nothing.. orang kijer kerajaan pun belum tau dapat apa kan? jadi bersyukurlah wahai umat...
Pasal kesibukan kerja pulak.. kerja aku dah mula slow jugak sebab banyak benda aku dah settlekan.. pasal routine work, pembantu aku Cik Leeya clerk baru tuh dah banyak bantu aku tolong handle pasal documentation / Po.. cuma kekadang ada jugak ribut yang datang menyerang.. sekaligus 4-5 barang harga puluhan ribu yang nak kena source.. terduduk kat bawah meja kalau semuanya jadi urgent.. bukan aku tak biasa cuma aku baru nak start belajar buat kerja yg melibatkan technical purchase.. dulukan org lain buat.. since si Naili dah berenti so aku lah macai yg paling layak kena buat.. sapa lagi kalau aku tak buat?
Pasal boss baru.. Purchasing Manager dah pun dapat.. seorang lelaki berbadan tak berapa sasa berbangsa melayu.. ikut kata si gebu dia ni nice guy jugak.. nama aku tokleh reveal kat sini.. he's from MNC jugak..
To Basket Pharma, tolong tanya dengan lelaki berbadan kecik tuh.. ada tak seorang lelaki yg membuat bejesin ket tempat kijer dia berhenti kerja dan masuk ke DL... tolong bgtau namanya dalam ruangan comment dibawah supaya saya buleh bgtau jawapanya betul atau salah.. it's become more surprise now.. saya nak tau perwatakkan dia macamana sebelum dia on-board this coming 15 Jan 2010..
Pasal part time job.. aku berjaya meng"close"kan satu job minggu lepas kat "Bangi Kopitiam" Tmn Melawati Wangsa Maju.. deadline End of Jan 2010 and progress payment 2 kali.. yang bagusnya aku belum start buat satu benda pun.. cuma duduk terkangkang main game dan juga melayan facebook.. aku ingat minggu depan baru nak start buat.. material semua dah ada cuma takda masa. (masa banyak abis dekat layan anak dan main game)

1 comment:

naftalena said...

Apiklah...!kokehan main game dadi lemu...ngati-ngati loh..