Mar 14, 2010

Google Adsense


March earning..

Masuk bulan merupakan bulan yg ke 5 aku join program google adsense.. last 3 month merupakan usaha yg getir bagi aku nak dapatkan duit dari google.. on average nak dapat USD0.50 pun payah.. tapi since last 2 month now dah positif sikit..aku pun dah kurang jenguk atau tambah artikel..tup tup skrg maksimum daily dah buleh hit sampai USD 5 to USD 6 somethin.. kalau hari2 dah berapa? ngeh..ngeh..
ini mungkin hasil dari pengiklanan berbayar pada Amazon.com yg abang aku dah buat.. so kalau topup lagi sikit duit iklan mungkin daily rate lagi tinggi aku buleh dapat..
First widrawn dah berjaya dikeluarkan dan hasilnya memang memberangsangkan dari pada takde langsung.. duit tu akan dipusingkan balik untuk tujuan iklan.. buleh tahan dalam 3 bulan tak payah bayar pada Amazon atau yahoo..
Pagi ni bila aku check lagi.. dah lebih USD 100!!! (dah buleh kuarkan) cepat jugak dia bergerak.. takpe untuk next payment due mesti buleh dapat lebih sebab aku rasa ada banyak hari lagi.. strategy untuk increase income by my brother maknanya dah berjaya..
Bila dah stabil sikit next strategi untuk increase income takdelah nampak over sangat so that google tak syak apa2.. dah lama sangat aku menunggu nak rasa duit google.. dapat first time hari tu pun dah pusing balik buat iklan..


Note: ada ramai gak yg tanya aku macamana nak buat benda.. aku bukan takmo ajar, kalau takde pengetahuan pasal buat blog dan internet aku cerita pun tak guna.. apa yg aku buleh ajar, directkan diorang to waikiki and belajar sendiri macamana. nak lagi senang beli ebook dari internet skali dgn guide diorang bagi.. tapi nothing free lah..kalau nak aku ajar, aku pulak tak free nak guide macamana nak create blog. nak buat program ni pada permulaannya memang sengsara sikit... so kalau semua benda disuapkan memang payah nak dapat..
Pada yg pernah join, tapi tak dapat duit..aku nak bgtau yg mende ni kalau join free tanpa kuar duit untuk advertisement pun memang takkan dapat return.. min kuar la dalam USD2 daily to Amazon, yahoo atau lelain.. barulah mende ni bergerak.. ini experience aku and my brother lah.. bila kita dah kuar duit, baru buleh dapat duit.. hehehe

No comments: